PÖFFi kolmapäev alustab filmirännakut ümber maailma võistlusprogrammide esimeste esilinastustega
Uudis
Pöffihunt

On saabunud festivali üks olulisimaid murdepunkte — tänasest jõuavad kinodesse 25. PÖFFi esimesed võistlusfilmid. Põhivõistlusprogrammi avab „Yanagawa”, mis vaatab kahe venna teekonnafilmina silma elule, surmale ning armastusele, mis kahe vahele tähenduse loob.

Debüütvõistlusprogrammis on valitud esimeseks linastuseks „Inimene ja pilv”, kus reaalsusest ootamatult tärganud sürreaalsus muudab filmipoeesiana jäädavalt seda, kuidas näeme maailma.

Lisaks pakuvad tänase kinokava filmid tugeva annuse põnevust hargnedes surmamüsteeriumist vangla võimulabürintideni välja. Ning nagu alati leidub ka siin mõni liiva jooksnud suhe ja igikestev Moskvitš.

Vaata kõiki PÖFFi kolmapäevaseid filme siit.

F_1_The_Cloud_&_The_Man.jpg

Inimene ja pilv
Kolmapäev, 17. nov kell 18:00, Coca-Cola Plaza
Debüütfilmide võistlusprogramm. Maailma esilinastus

Manik on üksildane keskealine mees, kelle päevi täidavad taimed ja sipelgad, mille eest ta hoolitseb. Kuid siis toimub mehe tuhmis elus muutus: ta märkab taevas pilve, mis justkui saadaks teda kogu aeg. Elu omandab uue, tema jaoks senitundmatu väärtuse. Kas see on sõprus või hoopis armastus? Lummava visuaalse keele ja dramaturgiliselt väljapeetud stiiliga lugu inimese üksindusest linnas, kus lõpuks kohtub karge reaalsusega südamlik olemise poeesia.

F_1_Yanagawa.jpg

Yanagawa
Kolmapäev, 17. nov kell 18:15, Coca-Cola Plaza
Põhivõistlusprogramm. Euroopa esilinastus

„Yanagawa“ on film kahest väga erinevast vennast, kes reisivad Pekingist Jaapanis asuvasse Yanagawasse, et kohtuda seal tüdrukuga, kellesse nad mõlemad olid noorena armunud. Filmile annab mõtliku alatooni tõsiasi, et ühel vendadest on diagnoositud vähk. Noormees soovib lahkuda, jätmata endast maha liiga palju maist, kuid endale teadmata jätab ta nii mõndagi teiste inimeste südametesse. Lugu heidab pilgu tegelaste mälestustele ja aitab mõtestada pealtnäha väikesi sündmusi, mis mängivad üksikinimese elus nii mõnigi kord olulist rolli.

F_1_with_or_without_you.jpg

Sinuga või sinuta
Kolmapäev, 17. nov kell 18:15, Coca-Cola Plaza

Tommaso ja Alice on olnud koos juba terve igaviku. Kui nad oma lähedasemad sõbrad ühisele õhtusöögile kutsuvad, on kõik külalised enam kui kindlad, et kuulevad lõpuks ometi paarikese abiellumisplaanidest. Selle asemel teatavad võõrustajad aga üllatuslikult oma otsusest lahku minna ning seda teha järk-järgult ja nii valutult kui vähegi võimalik. Kas pärast nii pikaajalist armastuslugu on aga sõpradeks jääda üldse võimalik?

F_1_Drive_My_Car.jpg

Drive My Car
Kolmapäev, 17. nov kell 20:00, Coca-Cola Plaza

Yusuke Kafuku on teatrinäitleja ja -lavastaja, kes elab õnnelikus abielus oma näitekirjanikust abikaasaga. Ootamatult naine sureb, võttes endaga kaasa saladuse. Film põhineb jaapani menukirjaniku Haruki Murakami novellil, mis ilmus kogumikus “Mehed ilma naisteta”. "Drive My Car" võitis Cannes´i filmifestivalil kolm auhinda, teiste hulgas parima stsenaariumi ning FIPRESCI kriitikute auhinna. Samuti on see film Jaapani kandidaat mitteingliskeelse filmi Oscarile.

F_4_The_Inner_Cage.jpg

Iseenda vang
Kolmapäev, 17. nov kell 20:45, Coca-Cola Plaza
Rahvusvaheline esilinastus

Üle-eelmisel sajandil ehitatud Mortana vangla ühes mahajäetud Itaalia paigas läheb likvideerimisele. Veniva bürokraatia tõttu on aga vangide üleviimine peatatud ning tosin kinnipeetavat ja mõned vangivalvurid jäänud ootele. Filmi tegemisel intervjueeriti vange, vangivalvureid kui ka vanglaametnikke, jälgides nende omavahelist suhtedünaamikat ja rollimänge. Di Costanzot huvitabki eelkõige vangla kui absurdne süsteem, mis toimib tavaelu mõistes paralleelreaalsuses.

F_8_the_cars_we_drove_into_capitalism.jpg

Autod, mis viisid meid kapitalismi
Kolmapäev, 17. nov kell 21:00, Apollo Kino Solaris

Dokumentaalfilm „Autod, mis viisid meid kapitalismi“ räägib nostalgilise loo Nõukogude Liidu autotööstusest, mil autot sai osta vaid kindla loa alusel ja selle loa saamine oli suur väljakutse. Omamoodi humoorikas film tuletab meelde, millises kummalises ning absurdses ühiskonnas olime elama sunnitud. Samas olid autod vastupidavad, iga mees suutis neid ise remontida ja ka edasi arendada.