Saabunud on parim aeg aastas, mil viskuda erakordselt pööraste PÖFFi filmide kunstilisse embusesse. 28. korda toimuva filmifestivali programmis on ootamas sõna otseses mõttes linateosed, mida lihtsalt peab kinoekraanil kogema.
Alljärgnevalt on esiletoodud filmid, mis rabavad piiritus fantaasias õitseva sürrealismiga ning kaevuvad läbi düstoopiate eksistentsiaalsuse sügavamatesse tahkudesse. PÖFF toob koos filmitegijatega kohale Tšehhi autorikino värskeima tipu, vaatab almodóvarliku elegantsusega silma surevusele ning laob vaatajate ette intrigeeriva hüpoteesina maailma, mida valitsevad vaid naised.
Vaata kogu PÖFFi kinokava siit!
Tüdruk, kes unistab Ameerikast
Rež: V. Tauš; riigid: Tšehhi, Slovakkia, Šveits
15. nov, reede kell 18 Coca-Cola Plazas
Rahvusvaheline esilinastus filmitegijatega
Väike tüdruk ja range režiimiga sotsialistlik lastekodu. Kuidas ületada hirmud, ebakindlus ja üksindus? Tüdruk loob selleks teise mina, kellega rääkida ja vaielda. Tegemist on küll sügava draamaga, kuid see on rüütatud Emma emotsionaalse mälu reaalsuse ja fantaasia tundeküllastunud piltidesse. Tulemuseks erakordne film Tšehhi autorikinos.
Rež: J. Cutrona; riik: Ecuador
16. nov, laupäev kell 17 Coca-Cola Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Ecuadori debüütfilm „Fishgirl“ on kindlasti kõige sürreaalsem ja kinolikum „Kriitikute valikud“ võistlusprogrammis osaleja. Visuaalselt vapustava ja osavalt komponeeritud värvidramaturgiaga tutvustab režissöör Javier Cutrona meile uut julget maailma, kus ilmekas kaameratöö ja kübeke Foucault’d panevad meid armuma kahepalgelisse Camilasse.
Rež: H. Aşkın; riigid: Türgi, Kreeka
16. nov, laupäev kell 21.30 Coca-Cola Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Mida tähendab elu ühiskonnas, kus kuritegu karistatakse sinu olemasolu täieliku kustutamisega? Režissöör Hatice Aşkın laotab vaatajate ette visuaalselt rabava pähkli, kus üheksa kuritöö eest peab maksma karmi hinda. Selle tulemusena hargneb psühholoogiline düstoopia, mis vaagib almodóvarliku elegantsusega eksistentsiaalseid dilemmasid.
Rež: I. von Alberti; riik: Saksamaa
19. nov, teisipäev kell 21.15 Coca-Cola Plazas
Rahvusvaheline esilinastus filmitegijatega
Satiiriline ja julge triller hüpoteetilisest maailmast, mida valitsevad naised.„Kaitstud mehed“, kelle ülesandeks on luua vaktsiin, satuvad kantsler Sarah Bedfordi pettuse võrku. „Mehed kaitse alla!“ paiskab vaatajad düstoopilisele Saksamaale, mida on muutnud vaid mehi tabav salapärane haigus ning valitsuse on üle võtnud naised, kes on võimul püsimiseks kõigeks valmis.
Rež: S. Birkova; riigid: Läti, Leedu
20. nov, kolmapäev kell 18 Coca-Cola Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Mässumeelne režissöör Signe Birkova on loonud avangardistliku ajaloolise fantaasia, mis kasutab enneolematul viisil erinevaid filmitehnikaid. Siia on pikitud viiteid ikoonilistele filmitegijatele nagu Méliès ja Hitchcock. „Lootose“ peaosa kehastab kameeleonilaadne Leedu näitlejanna Severija Janušauskaitė.
Rež: D. Jovanovic; riik: Serbia
20. nov, kolmapäev kell 21.30 Coca-Cola Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Dule on üks õnnelik poiss, kes veedab lapsepõlve koos kangelasest isa ja emaga, olles liiga väike mõistmaks, et tema kodu röövib peagi küla kõrval asuv kaevandus. Seda juhul, kui saastest põhjustatud surm poissi enne ei võta. „Päike enam ei tõuse” silmapaistev omadus on seda läbiv sümbolism. See on film, mis kulgeb kui kinolinale laotatud Arvo Pärdi helikeel.
Rež: D. Iliadis; riigid: Kreeka, USA
20. nov, kolmapäev kell 21 Coca-Cola Plazas
Rahvusvaheline esilinastus filmitegijatega
Üheksakümnendate Ateenas kohtub häbelik Argyris ootamatult Maryga. Kui tüdruk kutsub noormehe oma vanemate maakodusse, muutub nädalavahetus kiiresti kurjakuulutavaks. „Surisev süda“ leiab osavalt tasakaalu põneviku, õudusfilmi ja sünge komöödia vahel tänu tugevale näitlejatööle, atmosfäärilisele filmikeelele ning pinevust tekitavale muusikale.
Rež: A. M. Fleming; riik: Kanada
21. nov, neljapäev kell 21.30 Coca-Cola Plazas
Rahvusvaheline esilinastus filmitegijatega
Film, mis loob painavalt rahuliku pildi madaltehnoloogilisest ja emotsionaalselt laetud tulevikust. Petlikult lihtsa stiili abil paljastab režissöör ühiskondliku vastutuse ja ellujäämise eetikaga kimpus düstoopilise maailma kombineerides osavalt nüansirikast näitlejatööd, nauditavaid dialooge, õrna tempot ja minimalistlikku muusikat.