
Pühapäevane PÖFF viib vaataja lugudeni, kus reaalsus lööb ootamatult lainetama ja inimesed seisavad silmitsi iseenda kõige varjatumaga. Tänaste filmide rollid on ühtaegu teel ja paigal. Otsides ravi, õigust, lunastust või lihtsalt kohta, kus korraks hingata.
Tänast alustab „Üheskoos üksi“, mis põimib füüsilise ja virtuaalse maailma, jutustades haigusest, leinast ja identiteedist ruumis, kus kõik tundub võimalik, aga miski ei ole päris. Sellele järgneb „Heraklese langemine“, valusalt aus draama sõduritest, keda koju naasmisel ei oota rahu, vaid traumad, mis ei tunne piire ega aega. Mõlemad filmid kõnelevad nähtamatust koormast, mida kannavad inimesed, kes väliselt ei vaja muud, kui elu lihtsalt edasi kanda.
Õhtu keskpaigas saab vaataja rännata läbi Egiptuse ajaloo filmis „Jutud“, mis seob poliitika, muusika ja isikliku vabaduse lustakaks, ent mõrkjaks mosaiigiks. Sealt edasi muutub toon intiimsemaks ja üksikumaks. „Külaline“ pakub vaikseid hetki Leedu rannikul, kus noor isa rändab mineviku ja oleviku piiril.
Päeva lõpus muutub kurss. „Interjöör“ uurib piire, mida ei tohiks ületada, ja võimu, mis sünnib pelgalt vaatamisest. „Versalles“ näitab, kuidas meelepettus võib kasvada kuningriigi mõõtu. Ning „Musirull“ tõmbab päeva kokku ühe aasta häirivama õõvifilmiga, mis küsib, kui palju me tegelikult mäletame, ja mida tahaksime unustada.
Pühapäevase PÖFFi filmid ei paku lihtsaid vastuseid. Nad pakuvad midagi haruldasemat. Võimalust vaadata korraks elule otsa ilma filtriteta, seal, kuhu me tavaliselt pilku ei tõsta.
Vaata kõiki täna PÖFFil linastuvaid filme SIIT!

16. nov, pühapäev kell 15 Apollo Kino Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Rež: A. Vatansever; riigid: Türgi, Kreeka ja Rumeenia
„Üheskoos üksi“ põimib reaalsuse ja virtuaalmaailma, jälgides surmavalt haige Izzeti püüdu leida leevendust digitaalses universumis, kus avatarid pakuvad rohkem lohutust kui päriselu. Õdede-vendade Vatanseverite film loob hüpnotiseeriva, anime-mõjulise visuaalreaalsuse, mis uurib haavatavust, põgenemist ja perekonna murenemist ekraanide vahel.

16. nov, pühapäev kell 17.30 Apollo Kino Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Rež: C. Bonke; riik: Taani
„Heraklese langemine“ jälgib psüühiliselt haavatud sõdurit Youssefi, keda painavad sõjatraumad Afganistanist ja Iraagist ning kes püüab pärast traagilist vahejuhtumit leida tee tagasi iseenda juurde. Strynø saarel põimib Christian Bonke meisterlikult dokumentalistika ja fiktsiooni, luues keskkonna, kus Dar Salim särab eheda ja sügavalt inimliku rollisooritusega.

16. nov, pühapäev kell 18 Apollo Kino Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Rež: A. B. Shawky; riigid: Austria, Prantsusmaa, Belgia, Egiptus ja Rootsi
Tragikomöödia, millest ei puudu poliitilised rahutused, jalgpallieufooria ega lai valik Egiptuse retrolaule.
President Nasseri ajal valitseb Kairos veider kaos, kahtlused ja usaldamatus, mida vürtsitavad teravad naljad ja kallid unistused. Postkasti saabuvad ainult värbamis- ja stipendiumikirjad. Ent üllatuslikult saadab Elizabeth klassikalise muusika pealinnast kirja kangekaelsele pianistile Ahmedile. Tema perekond armastab jalgpalli. Keegi ei taha perre pianisti või kirjanikku.
Ahmedi unistus põgeneda Viini ei too rõõmu tema suuremeelsetele Austria võõrustajatele. Siin ei saa karjääri teha ainult presidendiga tehtud foto najal. Araabia poiss harjutab elu eest Bachi, et nõudlikule õpetajale muljet avaldada. Omar Sharifist lummatud Elizabeth ei lase Ahmedil alla anda.
Nii ei jää Ahmedil muud üle, kui seljatada tormilised päevad oma esimese kontserdini. Paraku varjutavad neid tsensuur, tagasilöögid, sõjad, lüüasaamised, õitsele puhkenud armastus ja nelja Egiptuse presidendi vahetumine.
Cannes'is 2018. aastal avastatud Abu Bakr Shawky hüppab läbi aastate viies killustatud loos, jättes lünki, mida saame ise täita. Ta kasutab filmis osavalt arhiivimaterjali poliitilistest kõnedest, jalgpallimatšidest, filmiklippidest ja raadiosaadetest, mida täiendab ülitäpse muusikavaliku ja mõnusa huumoriga.

16. nov, pühapäev kell 19 Apollo Kino Plaza
Filmi esitleb produtsent
Rež: V. Katkus; riigid: Leedu, Norra ja Rootsi
Karlovy Vary parim režissöör toob meieni ajatu oodi üksildusele ja nostalgial ning jälgib pianistiks pürgivat Ahmedit Nasseri-aegses Kair. Viinis selgub, et talent üksi ei piisa ning Ahmed peab tõestama end nõudlikule õpetajale ja iseendale, samal ajal kui Elizabeth pakub talle visadust ja lootust. Tema teekonda saadavad tsensuur, tagasilöögid, sõjad ja armastus.

16. nov, pühapäev kell 20.15 Apollo Kino Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Rež: P. Schuh; riik: Saksamaa
Kas sa ikka tead, mis su kodus juhtub, kui ukse lukustad?
Pascal Schuh’ erakordne debüütfilm räägib Kasimirist, kes kasutab salasahtliga diivanit, et murda sisse teiste kodudesse ja vargsi nende eraelu filmida. Salvestised jõuavad dr Liebermanni kätte, kes vaatab neid justkui rituaalselt emotsioonide uurimise eesmärgil.
„Interjöör“ on selgelt vuajeristlik film, mis paneb vaataja mõtlema õrnale piirile kuritarvitamise ja ohvriks langemise, moraali ja empaatia, helluse ja inimkogemuse kummalisuse vahel. Ahistavat suhet on kujutatud häiriva tundlikkusega, mis püüab publiku lõksu nagu palvetajaritsika embus. Vaataja tõmmatakse osavalt filmi veidi kõhedasse atmosfääri – geniaalsesse unistuste ja julmuse rituaalsesse tantsu. Film kulgeb stiililiselt veatult, ühendades justkui sõjaväelise struktuuriga omavahel provokatiivse luuramise ja teiste haavatavuse jälgimise inimliku kaastundega.
See on vapustav kinokogemus ja olen veendunud, et filmi diivan on juba oluline osa kinoajaloost.

16. nov, pühapäev kell 21 Apollo Kino Plazas
Maailma esilinastus filmitegijatega
Rež: A. Clariond; riik: Mehhiko
Läbikukkunud poliitik ammutab inspiratsiooni Päikesekuningast ja kuulutab end suurejooneliseks monarhiks.
Pärast ebaõnnestunud kandideerimist Mehhiko presidendiks läheb ambitsioonikas poliitik Chema koos elegantse abikaasa Carminaga nende hacienda’sse. Eksiil maapiirkonnas muutub peagi meelepettuseks. Paar kroonib end väljamõeldud kuningriigi kuningaks ja kuningannaks, majas töötavatest abilistest saavad õukondlased, saalid muutuvad lavaks dekadentsetele tseremooniatele ning fantaasiad moonduvad julmadeks karistusteks ja veidrateks rituaalideks.
Ammutades inspiratsiooni teostest nagu „Stalini surm“, „Soosik“ ja „Kodanluse diskreetne võlu“, kujutab „Versalles“ Prantsuse aristokraatia dekadentsi läbi kaasaegse Mehhiko poliitika prisma. Iroonia, teatraalse liialduse ja silmatorkava visuaalse sümbolismi abil uurib film, kuidas võim korrumpeerib, taju kujundab reaalsust ja tsiviliseeritus hääbub piiramatu ego ees. Satiirilist draamat ja absurdikomöödiat ühendava musta fantaasia äratab ellu peategelaste maagiline näitlejatöö. Cuauhtli Jiménez kehastab suurepäraselt Chema langemist suurushullustusse, Maggie Civantos aga lisab Carminale nutikust ja teravust, mis muudab ta nii kaasosaliseks kui ka algatajaks. Näitlejapaar paljastab õnnestunult hapra piiri valitsemise ja vaatemängu, ambitsioonide ja illusioonide, ajaloo ja farsi vahel.

16. nov, pühapäev kell 21.30 Apollo Kino Solarises
Rež: D. Mancinelli, M. Sims-Fewer; riik: Kanada
Mida vähem tead, seda parem. Üks olulisemaid õõvafilme mälust, armastusest ja lähisuhtevägivallast retroõudukate fännidele.
Käesoleva aasta üks tähelepanuväärsemaid žanrifilme viib vaataja küll õudusfilmidest tuttavasse kõhedasse keskkonda – taastusravilasse – kuid filmi edasine kulg ja kulminatsioon pole kaugeltki tavapärane. Kas näiteks mäletate hotelli filmist „Hiilgus“?
Diana (Grace Glowicki) on pärast ränka õnnetust kaotanud mälu ja on nõus minema end koos abikaasa Homeriga (Ben Petrie) ravima hinnatud eksperimentaalse traumateraapia keskusesse. Seal lubatakse naisele täielikku paranemist, kui too nõustub haigla protseduurireeglitega. Diana allub ravile hästi, kuid mida rohkem ta terveneb, seda kummalisemalt hakkab ta ennast tundma. Kui ravi muutub intensiivsemaks, tekivad Dianale painavad nägemused lähiminevikust ja mehega kohtumisest. Ühtlasi hakkab ta märkama kummalisi muutusi hooliva abikaasa käitumises. Kas Diana ja Homeri abielu on ikka olnud nii roosiline, kui paistab?
Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivalil linastunud filmi „Rüvetamine“ autorite uus, 1970. aastate õuduskino retroesteetikast indu saanud, film pakub lihtsate vastuste asemel veelgi rohkem küsimusi. Peaosi kehastavad Grace Glowicki ja Ben Petrie on ka päriselus paar, kelle mängu võib nautida ka Glowiki lavastatud väikeses õuduskomöödias „Surnud armuke“, mis teeb koos „Musirulliga“ hetkel suurt festivaliringi.
Film esilinastus Berliini rahvusvahelisel filmifestivalil Berlinale eriprogrammi raames. Seejärel on filmi näidatud kümnetel olulistel festivalidel, sh Torontos, Londonis ja Stockholmis.