PÖFFi visuaalselt lummavad filmid, mis viivad esteetilisele rännakule
Uudis
Pöffihunt

PÖFF on parim aeg aastas saada osaks tõeliselt kõrgel kunstilisel tasemel filmidest, mis oma imetabase visuaalse keele ja stiiliga loovad elamusküllaseid aegruume.

Selles valimis ei ole ainsatki plakatlikult kaunist filmi. Vastupidiselt jahivad alljärgnevad filmitegijad kummastavuse sõnaseletamatut võlu, mis paelub meeli palju võimsamalt kui üksi klantsitud ilutsemine eales suudaks.

F_3_the_shape_of_things_to_come.jpg

Tulevase maailma pale
Reede, 19. nov kell 21:15, Coca-Cola Plaza
Maailma esilinastus filmikülalistega

Düstoopilises linnas (mis tundub olevat Lima) töötab 12-aastane Teo koos oma isa Luisiga välja salapärast masinat, mis peaks tekitama tulvavee linnas, kus kunagi ei saja. Filmis, kus pole konkreetset aega ega konteksti ning mis balansseerib neo-noir'i ja ulmefilmi vahel, loob režissöör V. Checa terve universumi. Hulljulge Teo seisukohast tundub kummituslinn nagu salapärane võitlusväli, kus ühel pool on kehalised aistingud ja inimtunded, teisal aga masinad ja igati kaasaegne düstoopia.

F_2_Zeria.jpg

Ajast väljas
Laupäev, 20. nov kell 15:30, Coca-Cola Plaza
Euroopa esilinastus filmikülalistega

„Ajast väljas“ on kahtlemata üks omanäolisemaid autorifilme tänavusel festivalil ja köidab tõeliselt mõjusa visuaalse lahendusega, mis on loodud arte povera kunstivoolu rustikaalse minimalismi põhimõtetest lähtuvalt ning seejuures nukufilmi tehnikatega eksperimenteerides. Väga kõrge kunstilise taseme juures särab „Ajast väljas” aga eeskätt just haarava narratiivi tõttu, mille loob režissöör Harry Cleveni enda elu intiimne peegeldus.

F_1_a_vanishing_fog.jpg

Hajuv udu
Laupäev, 20. nov kell 15:00, kell Coca-Cola Plaza
Maailma esilinastus filmikülalistega

Ühtviisi ülev ja sügav „Hajuv udu” on kõikidele gurmaanidele, kes oskavad hinnata perfektsuseni viimistletud filmi õrna toorust. Neile, kes armastavad filmikunsti selle kõige pöörasemates avaldumisvormides ja sügavaimates eksistentsiaalsetes kihtides. Režissöör, stsenarist, produtsent ja monteerija Augusto Sandino seob unikaalse käekirjaga oma mõtete poeesia „Hajuva udu” visuaalsesse keelde.

F_3_The_Moths.jpg

Ööliblikad
Esmaspäev, 22. nov kell 18:45, Coca-Cola Plaza
Rahvusvaheline esilinastus

Grupp teismelisi pageb arvutimängude laagrist pärast seda, kui rühmajuhid nende arvutid konfiskeerivad ja internetti ligipääsu katkestavad. Kuidas jääda ellu maailmas, kus ainus valgus, mis elumõtet toidab, on läbi lõigatud? Režissöör Piotr Stasik lahkab võimsalt poeetilise dramaturgia eksperimentaalsetes kihtides identiteedi kujunemise olemust ja isikliku arengu kibedat lõivu, mida stereotüüpidesse raiumine noortelt arenevatelt inimestelt halastamatult nõuab.

F_3_Cinephilia.jpg

Cinefiilia
Esmaspäev, 22. nov kell 18:30, Coca-Cola Plaza

Kuulus suurmeister Algimantas Puipa on vändanud lustlikult provokatiivse portree iseendast, innustades legendaarset Juozas Budraitist kehastama oma küünilist alter ego ning kaasates teisi suuri staare oma eelmistest filmidest, peaosadesse on ta aga valinud tundmatud noored talendid. Leedu kino elav dinosaurus rabab absurdse irooniaga filmis, mis teeb vaimukaid (ja vahel nutikalt varjatud) kummardusi selliste suurmeistrite nagu Kubrick, Polanski, von Trier, Jarmusch, Kafka ja Scorsese töödele.

F_2_Dozens_of_Norths.jpg

Tosin põhjalat
Teisipäev, 23. nov kell 19:15, Coca-Cola Plaza
Rahvusvaheline esilinastus

„Tosin põhjalat“ on tunnustatud animaatori Koju Yamamura (tuntud arvukate lühifilmidega, nagu näiteks Oscarile nomineeritud „Mt Head“, 2002) pikisilmi oodatud esimene täispikk animafilm. Yamamura kõle ja eksistentsiaalne, kuid samas süngelt vaimukas maailmavaade paljastub kompromissitus hiilguses talle iseloomulike käsitsi tehtud animatsioonide kaudu, mis viib kaasaja tõsielusündmuste põhjustatud kannatused müütilisse ja universaalsesse dimensiooni.

F_9_Killing_the_Eunuch_Khan.jpg

Eunuhhist khaani tapmine
Kolmapäev, 24. nov kell 17:45, Coca-Cola Plaza
Maailma esilinastus filmikülalistega

Arhitektiks õppinud Abed Abest võiks sama hästi töötada kunstnikuna. Tema filmid on nagu olendid, kellest pulbitseb värve ja õhustikku. Ta loob neid liikuvate piltidena, pilguga, mis on ühtaegu nii järeleandmatu kui ka hooliv. Tema debüütfilm „Simulation“ (2017) linastus Berliinis ja Torontos, nüüd tuleb Abest aga Tallinna oma teise mängufilmiga, mis on äärmiselt võrgutav, meeleheitlik ja õrn kunstiteos. „Eunuhhist khaani tapmine“ on meistriteos noorelt režissöörilt, keda kütkestab habras joon füüsilise reaalsuse ja teispoolsuse kuningriigi vahel.