Saksamaa aastal null

Ingliskeelne pealkiri
Germany Year Zero
Pealkirja originaal
Germania anno zero
Režissöör
Roberto Rossellini
Riik
Itaalia, Prantsusmaa, Saksamaa
Aasta
1948
Festival
28. Pimedate Ööde filmifestival
Programm
Vana kuld. Klassika ärkab ellu
Žanr
draama, sõjafilm
Teema
ühiskond, sõda, surm, suhted vanematega, seiklused, laps täiskasvanu rollis, ajalugu, lapsepõlv

Just selle filmiga pani Roberto Rossellini oma sõjatriloogiale šokeeriva punkti.

Kaheteistkümneaastane Edmund uitab ringi varemetes Berliinis, et leida võimalust toetada oma nälgivat perekonda.

See on trööstitu, rahutukstegev, häiriv pilguheit natsismi järellainetuses hulpivale Saksamaale.

Vähe oli enne seda filme, mis seadnuks lapse õlule sellise koorma ja lasknud tal ekselda labürindis, kust puudub väljapääs.

„Kui Edmundi lugu teile korda läheb ja te leiate, et midagi peab tegema, et saksa lapsed jälle armastama õpiksid, siis on meie pingutus vilja kandnud,” kirjutas Roberto Rosselini 1948. aastal, kui film ekraanidele jõudis.

Ka see linateos on mõjutanud olulisel määral järgnevaid filmitegijate põlvkondi. Francois Truffaut võttis selle mõju all üles oma „400 lööki”, seda on nimetanud oma soosikute seas Bernardo Bertolucci ja Michael Haneke. Lakaanliku psühhoanalüüsi varal on seda tõlgendanud Slavoj Žižek.

Koos „Saksamaaga aastal null” jõuavad Eesti publiku ette ka ülejäänud Rossellini sõjatriloogiasse kuuluvad filmid „Rooma – lahtine linn” ja „Paisà”.

Tiit Tuumalu

Režissöör
Roberto Rossellini
Stsenarist
Roberto Rossellini, Max Kolpé, Sergio Amidei
Osades
Edmund Moeschke, Ernst Pittschau, Ingetraud Hinze, Franz-Otto Krüger, Erich Gühne
Produtsent
Roberto Rossellini, Salvo D'Angelo
Operaator
Robert Juillard
Rahvusvaheline müük
Coproduction Office
Kestus
Keel
saksa, inglise, prantsuse
Subtiitrid
inglise
Režissöör
Roberto Rossellini

Roberto Rossellini (1906–1977) oli üks tuntumaid teise maailmasõja järgseid Itaalia filmirežissööre. Tema filmid „Rooma, avatud linn“ (1945) ja „Paisà“ (1946) koondasid rahvusvahelise tähelepanu Itaalia neorealistlikule filmistiilile. Rossellini realistlik stiil mõjutas tugevalt ka 1950. aastatel esile kerkinud režissööri Federico Fellini loomingut. Tema filmid on samuti mõjutanud tugevalt Prantsuse uue laine filme 1950.–60. aastatel, samuti paljusid Ameerika filmirežissööre, sealhulgas Martin Scorseset.

L'uomo dalla croce (1943), Roma città aperta (1945), Paisà (1946), Germania anno zero (1948), Francesco, giullare di Dio (1950), Europa '51 (1952), Viaggio in Italia (1954), Viva l'Italia (1961), Il messia (1975)

Seansid

Saal 2 Kino Artis
Seanss172204 / Saksamaa aastal null
Subtiitridinglise
Seansi kestus
for chat functionality lives in data.yaml
Kontakt email edukalt vahetatud
Soovitud email on juba kasutusel teie profiilis
Soovitud email on kasutusel teise kasutaja poolt
Uue konto ühendamine õnnestus
Uus konto on juba teie alias
Uue konto ühendamine ebaõnnestus