PÖFF kogus esimest korda üle 100 000 külastuse
Uudis
Hannes Aava

Tänavune Pimedate Ööde filmifestival ületas esimest korda ajaloos 100 000 külastuse piiri.

Koroonaviiruse tõttu osaliselt veebis toimunud festival kogus 101 883 külastust.

Kinokülastusi oli sellest 34 862 ja esimest korda avatud PÖFFi veebikino külastusi 9543. Arvestades, et ühe piletiga vaatab filmi keskmiselt kaks inimest, sai virtuaalsest filmiprogrammist osa üle 19 000 vaataja.

PÖFFi filmitööstusürituse Industry@Tallinn & Baltic Event üritused, mis leidsid tänavu aset ainult veebis, kogusid üle 22 000 külastuse üle terve maailma. Professionaalidele mõeldud veebikinos proscreen.poff.ee vaadati filme lisaks 9800 korral.

Populaarne oli ka Elisa Stage´i vahendusel vaatajani jõudnud PÖFF TV, kus sai (ja saab siiani) näha festivali ava- ja lõputseremooniat, aga ka filmide autorite intervjuusid ja muid usutlusi – seda külastati rohkem kui 12 000 korda.

Festivalist ilmus üle 6000 artikli 71 riigi väljaannetes, mille potentsiaalne auditoorium oli samuti rekordiline – 9,1 miljardit inimest. Industry@Tallinn & Baltic Eventi meediakajastuse potentsiaalne auditoorium ulatus ligemale 500 miljoni inimeseni.

PÖFFi juhi **Tiina Loki ** sõnul võeti hübriidfestival üle ootuste hästi vastu ja see õigustas ennast ka sisuliselt. „Kaotasime küll rahas, aga võitsime turunduses nii Eestis kui ka väljaspool Eestit. Saime juurde uut publikut ja jõudsime sinna, kuhu varem polnud jõudnud. Usun, et veeb on tulnud, et jääda. Samas ei kao kuhugi ka kinoseansid ja filmitööstuse kohtumisedki toimuvad Tallinnas edasi,” ütles ta.

Ühtlasi tõstis ta esile, et tänu rangetele ohutusmeetmetele ja publiku vastutustundele ei tekkinud kahe ja poole nädala jooksul festivaliga seoses ühtki koroonakollet.

Veel arve 24. PÖFFi kohta:

Festivali populaarseimad filmid olid „Isa”, „Kolmekesi” ja „Nomaadimaa”, veebikinos „Hüvasti, NSVL”, „Hirm” ja „Võrku püütud”. Publikuauhinda jagasid „Hüvasti, NSVL” ja lühifilm „Välguga löödud”. Festivali grand prix´ pälvis „Hirm”.

PÖFFi esitlesid tänavu Elisa ja Nordic Hotel Forum. Ametlikud partnerid olid Toyota, Reval Cafe, Postimees, Cramo, SYNLAB, Medicum ja Sinu Arst Terviseteenused, sponsorid Solaris, Freixenet, National Geographic, Metropol SPA Hotel, LuxCharter, Europark, Levira, Filmzone ja 3 Step It.

PÖFF tänab kultuuriministeeriumit, Euroopa Regionaalarengu Fondi, Visit Estoniat, EASi, Visit Tallinnat, Tallinna linna, Eesti Kultuurkapitali, Euroopa Komisjoni, Media Europe Loves Cinemat, Eesti Filmi Instituuti, Foto In Motionit ja Keskkonnaagentuuri. Samuti meediapartnereid ERRi, Levirat, Meediust, Cineuropat, Enmedia Public Relationsit, Screen Internationali, Dirty Moviest ja kõiki teisi toetajaid ja sponsoreid.

  1. aastal kogus PÖFF koos filmitööstusüritusega veidi üle 90 000 külastuse.