Seitsmendat korda toimuva Naiste Ööde filmifestivali teemaks on naine ja mees.
Yin ja yang, vastandid, tasakaal, harmoonia, sugupooled ja armastajad – 7.–9. märtsini Raplas ja Märjamaal toimuv NÖFF aitab lahti harutada naiste ja meeste meeliülendavaid, keerukaid, vastuolulisi ja mitmekülgseid suhtedünaamikaid.
Kuidas leida uuesti üles elurõõm, kui su kõrvalt lahkub elupõline kaaslane? Mida arvavad naised oma rindadest? Kas vabaarmastus on paaride puhul võimalik?
Vastused on peidus tänavuses programmis, mida festivali peakorraldaja Katrin Klaebo nimetab tõeliselt intrigeerivaks.
Esimest korda ajaloos avab festivali Eestiga seotud film, Rootsi režissööri Frida Kempffi draama „Rootsi torpeedo” Eesti esmaesitlus.
Esimese Skandinaavia naisena 1939. aastal üle La Manche'i väina ujunud Sally Bauerist rääkiv linateos on suures osas üles võetud Eestis – selle kaastootjateks on siinsed stuudiod Three Brothers ja Amrion. Filmi kostüümikunstnik Eugen Tamberg ja grimmikunstnik Kaire Hendrikson on juba pälvinud oma töö eest Rootsi rahvusliku filmiauhinna Guldbagge.
„Meiesugusele väikesele festivalile on sellise filmi esmaesitlus suur au,” ütles Klaebo.
Esimest korda Eestis näeb ka Prantsuse režissööri Guillaume Nicloux´ ajaloolist kostüümidraamat „Taevalik Sarah Bernhardt” – 19. sajandi kuulsaim naisnäitleja astub selles eluloofilmis vaatajate ette kogu oma pöörases ekstsentrilisuses.
Oma filmi „Täiuslik tugi” saabub Raplasse esitlema Iisraeli režissöör Michal Cohen. Selles eelmise aasta PÖFFi kavast pärit dokumentaalfilmis avavad Jaffas asuva rinnahoidjate kaupluse kliendid oma suhet rindadega – nende avameelsetest pihtimustest see intiimne film koosnebki.
Värsket kodumaist filmikunsti esindab Eva Kübar oma dokumentaalfilmiga „Minu kallimad”, mille peategelasteks on paarid, kes uurivad vabaarmastuse kaardistamata alasid ja astuvad suhetesse uute partneritega eelmistest lahku minemata.
Ebatraditsioonilist armastuskolmnurka Jeruusalemma ultraortodokssete juutide kogukonnas kujutab Iisraeli režissöör Nir Bergman oma filmis „Pink Lady”. PÖFFi põhivõistlusprogrammis esilinastunud film võitis ühtlasi parima režissööri auhinna.
„Kui filmi suur ja keeruline masinavärk töötab ideaalselt sünkroonis, kui iga osatäitmine on peen ja liigutav, iga emotsionaalne samm tundub aus ja südantlõhestav... ja kõik need elemendid põimuvad sujuvalt paeluvaks ja kaasahaaravaks maailmaks, siis on see märk suurepärasest lavastusest,” kõlas toona žürii põhjendus.
Kuidas saada hakkama pärast elukaaslase lahkumist, räägivad 80. eluaasta künnise ületanud naised ja mehed Taani dokumentalisti Zara Zerny imeilusas dokumentaalfilmis „Armastuse kaja”.
„Lõputiitrite ajaks tasub ehk salvrätik valmis panna,” on soovitanud PÖFFi armastusfilmide festivali Tartuff programmijuht Edvinas Pukšta – just sellel festivalil leidis aset selle Eesti esmaesitlus.
Tšehhi vettehüppaja Andrea Absolonová pürgis olümpiale, kuid vigastas ennast ja pidi tippspordiga lõpparve tegema – temast saab hoopis ülemaailmne pornostaar. Vaid 27-aastaselt surnud kuulsuse elul põhineb Tšehhi režissööri Natálie Císařovská film „Tema keha”.
Lisaks jõuab kolme päeva jooksul ekraanile mitu lühifilmide kogumikku, kõlab muusika, avatakse kunstinäitusi ja esitletakse Lilli Luugi menuraamatut „Ööema”. Avamisel kuulutatakse välja ka järjekordne Leida Laiuse mälestusauhinna laureaat.
Festivali korraldab MTÜ Ettevõtlikud Naised Raplamaal.
NÖFF on Pimedate Ööde filmifestivali partnerfestival ja PÖFFi juht Tiina Lokk selle patroon.
Vaata festivali ajakava ja osta pilet SIIT.
Foto: Sally Bauer (Josefin Neldén) filmis „Rootsi torpeedo". Foto autor Hannes Krantz / TriArtFilm-SFD