Kuidas korraldada keskkonnasõbralikumat festivali?
Uudis
Pöffihunt

PÖFFi südameasjaks on festivali rohelisus, keskkonnast hoolimine ja jätkusuutlikud valikud. Meile on oluline, et üheskoos oma partneritega liiguksime parema tuleviku suunas ja vähendaksime keskkonna ökoloogilist jälge, pakkudes endiselt parimat ning unustamatut festivalielamust!

PÖFFI ESIMESED SAMMUD

PÖFFi tegemistega on nii, et kui me miskit ette võtame, siis ikka kogu hingest. Nii on läinud ka roheprojektiga, mille eesmärk on muuta filmifestival keskkonnasõbralikuks sündmuseks, mis oleks teenäitajaks ja eeskujuks nii meile endile kui ka teistele. Unistame suurelt ning esimesed sammud jätkusuutliku festivali suunas on juba astutud. Meie eesmärk pole luua väikeseid muutusi, vaid olla ise muutus!

Roheenergia märgisega PÖFFi kontoris hoiame silma peal väikestel asjadel, mis annavad kokku suure: koolitame end keskkonnateemadel, läheme paberilt üle nutilahendustele ning oleme juba aastaid annetanud iga festivalile esitatud filmi eest ühe euro puude istutamiseks. Alates 2019. aastast oleme vähendanud trükimaterjalide koguseid ja eelistame võimalusel ümbertöödeldavaid materjale. Kuigi paberist piletid on osa emotsioonist, pakume aina rohkem võimalusi veebipiletite allalaadimiseks.

Kinkimisrõõm jääb, kuid suurem osa meie jagatavatest kingitustest ja meenetest on keskkonnasõbralikud. Lisaks kasutab festival korduvkasutatavaid sööginõusid ning soovitame tarbida joogivett planeedisõbralikust joogipudelist.

Aastal 2021 tähistas PÖFF oma 25. sünnipäeva ja kuulutas välja omanimelise pargi rajamise. Tulevase PÖFFi pargi asukoht on Paljassaarel kohe Tallinna filmilinnaku kõrval, kus praegu asub tühermaa. Sinna istutati sümboolselt ka esimene puu – Sahhalini pihlakas. Soovime anda panuse Tallinna rohealade arendamisse, aga samal ajal väärikalt tunnustada ka festivaliga seotud inimesi. Pooleteise hektari suurune avalik park rajatakse lähiaastatel koostöös Tallinna linna ja filmilinnakuga. See on pühendatud inimestele, kes on andnud olulise panuse filmikunsti ja PÖFFi arengusse. Omanimelised puud istutavad sinna näiteks festivali elutööauhinna laureaadid, auhinnavõitjad ja aukülalised. Haljasala tuleb poolloodusliku koosluse ja vähese hoolduskoormusega, mis muudab ökoloogilise jalajälje minimaalseks. Pargi rajamiseks on asutatud ka toetusfond, mittetulundusühing Rohehunt, mis võimaldab pargi valmimisele kaasa aidata kõigil huvilistel nii Eestist kui välismaalt.

Me liigume aina rohkem ja rohkem rohelisema festivali poole, teeme seda uhkusega ning loodame, et kõik pöffihundid liituvad meie üleskutsega olla paremad ning hoolivamad enda, teiste ja ümbritseva suhtes. Märkamine algab otsusest – otsusest, et mina saan muuta ja luua parema maailma!

ELISA | PÖFFi peasponsor

Meie süda hüppab rõõmust, et meie peasponsorile Elisale on juba aastal 2019 väljastatud Rohelise Valiku sertifikaat, mis tagab ja garanteerib, et ettevõte kasutab oma tugijaamade töös 100% taastuvatest energiaallikatest ostetud elektrit. Kõik taastuvenergiat tootvad jaamad asuvad Eestimaa pinnal ja nende energiaallikateks on tuul, vesi, biogaas ja biomass.

Kuigi meie visioon on muutuda aina keskkonnasõbralikumaks, ei pea kartma, et me ööd roheliseks värvime – sinna jääb pimedus alles.

NORDIC HOTEL FORUM

Nordic Hotel Forum paistab silma rohelise mõtteviisi armastuse ja edendamisega, mille tõestuseks kannab ettevõte juba 12 aastat rahvusvahelist keskkonnamärgist Roheline Võti.

NHF on ideaalne näide, kuidas väikeste tegudega luua suur muutus: alustades läbimõeldud ostudest ja kasutades ümbertöödeldud paberit nii kontoris kui hotellitubades tualettpaberi ja paberkäterättide näol. Restoranide hingeasjaks on kodumaise tooraine kasutus ning taimsete valikute pakkumine.

Kui paljude ettevõtete panus lõpeb siin, siis Nordic Hotel Forum on astunud sammu edasi: nende suur soov on panustada ka Tallinna linna rohelisema keskkonna hoidmisesse ja kaitsmisesse. Juba 2018. aastast asub Nordic Hotel Forumi katusel kuus mesitaru! Just, sa lugesid täiesti õigesti! Tarudes toimetab südasuvel kokku enam kui 360 000 usinat mesilast, kelle valmistatud värsket mett saab maitsta hommikusöögi ajal.

Superkangelased ei kanna keepi, vaid töötavad Nordic Hotel Forumis!

TOYOTA

Toyota ja PÖFFi suurepärane koostöö, mis on kestnud juba 15 aastat, jätkub võidukalt ka roheliikumises – just Toyota panus aitab meil sõna otseses mõttes näidata teed parema tuleviku suunas!

Meil on au kanda edasi ja jagada nii filmi- kui ka sõiduelamuse emotsiooni täishübriid-elektrisõidukitega, mis võimaldavad teatud tingimustes kulgeda üle poole ajast elektrirežiimis, tagades heitmevaba sõidu ning hoides kokku kütusekulu. Pimedatel öödel liikumisele lisavad turvatunnet sõiduki ohutusfunktsioonid, mis ei jäta hunte hätta ka kõige keerulisemas situatsioonis. Liigume koos Toyotaga nullist kaugemale!

SOLARIS

Solarise keskuse suureks ning julgeks märksõnaks on jätkusuutlikkus. Tallinna kesklinnas asuv keskus ei rõõmusta meid mitte ainult filmielamustega, vaid ka teadlikute valikutega, mis teevad sellest silmapaistva ning eristuva keskuse.

Keskuses asuvad keskkonnasõbralikud poed on valitud südamega ja nende eesmärgiks on pakkuda armastust täis tooteid, toetades nii Eesti disaini, kui tuues turule brände, millel on tõeline lugu.

Kui TRIWA x Humaniumi kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest ning nende müügist läheb 15% heategevuseks, et aidata konfliktseid piirkondi ning vähendada kohalikku vägivalda, siis Pinqponqi seljakotid on valmistatud tuhandetest plastikpudelitest.

Need on lood, mis muudavad maailma, muutes Sinu nende lugude edasikandjaks. Leia oma lugu Solarise keskuse Disainitänavalt!

DHL

DHL Express on võtnud jätkusuutlikkuse logistikas enda südameasjaks!

Kuidas jõuavad filmid festivalile? Jah, PÖFFi pakid liiguvad aastaringselt, nii Eestis kui rahvusvaheliselt, DHL Expressiga.

DHL Express tuli 2008. aastal välja GoGreen teenusega, mis aitab kompenseerida saadetise kohaletoimetamisel tekkivaid heitkoguseid. Nii saab teenuse kasutaja igal aastal ametliku sertifikaadi kompenseeritud süsinikheitmete koguse kohta, mille väljastab SGS.

Milline on logistika tulevik? Selle aasta suvel alustas DHL Express koostöös Clevoniga pilootprojekti, kus Tallinna teedel testitakse mehitamata robotkullerit CLEVON 1. Tegemist on ühe innovaatilisema projektiga Eesti logistikavaldkonna ajaloos: eesmärk on pakkuda madalama keskkonnamõjuga pakitarnet.

CRAMO

Ehitusvaldkonnas tegutseva Cramo sihikindel jalajälg rentimiskultuuris on märkimisväärne, sillutades teed uuele tarbimisviisile, mis loob suure väärtuse nii tarbijale kui ka keskkonnale. Rentimise lihtne loogika on see, et üht toodet kasutab hulk inimesi ja selle nõuetekohane hooldus ei tekita saastet ega ohtlikke olukordi. Aina rohkem lisatakse valikusse seadmeid, mis saastavad vähem, olles sama tõhususe juures ökonoomsema energiakasutusega ning töötades aku- või hübriidtoite ja biokütusega.

Suuremalt mõeldakse ka ehitusobjektidel, kus pakutakse keskküttelahendust, mille küttepuhurid jätavad arvutuste kohaselt 67% väiksema süsiniku jalajälje kui diiselküttega puhurid.

Tõhusad logistikalahendused võimaldavad vältida tühisõite ning kliendid saavad iseteeninduskeskkonnas ja Cramo äpis oma tööd paremini ja säästlikumalt planeerida. Samuti saab Tallinnas tellida seadmeid rendikappi, et tulla neile ise järele või tagastada need endale sobival ajal, vähendades sellega asjatut autoga tiirutamist – ikka selleks, et oleks rohkem aega olla koos lähedastega või vaadata ära kõik PÖFFi filmid.

EESTI TEADUSAGENTUUR

Prügi sorteerimine, digilahendused ning säästlik energia kasutamine on saanud Eesti Teadusagentuuri puhul nii tavapäraseks, et nad näitavad eeskuju ka teistele organisatsioonidele. Suuresti on ETAG fookus jätkusuutlikkusel, mis toetab teadlasi ning teadusliku maailmavaate ühiskonda jõudmist, keskendudes tõenduspõhistele otsustele ning teadlaste ja ekspertide usaldusele.

Organisatsioon rahastab teadustöid nii Eestis kui ka välismaal, sihiks on ka rahvusvaheline koostöö, mille eesmärgiks on muuta keskkond rohelisemaks ning puhtamaks.

Sel suvel tutvustati Euroopa suurimal interdistsiplinaarsel teadusmessil Eesti teadlaste välja töötatud lahendusi, mis aitavad kaasa keskkonna säilimisele ja kuhu kuulub ka näiteks jätkusuutlik rõivadisain. Paljud teadusprojektid toetavad ÜRO säästva arengu eesmärkide saavutamist ning ideid ja lahendusi tutvustatakse Research in Estonia tegevuste kaudu. ETAG on ideaalne näide, kuidas iga samm, nii suur kui väike, on ääretult oluline!

COMDECOR

Ka esitlustarvikute maailmas pole keskkonnasõbralikkus võõras teema. Comdecor astub rohelisema tuleviku nimel silmapaistvaid samme, et kõik ägedad üritused püüaksid oma reklaamlahendustega pilke, pakkudes samal ajal tarbijale moodsaid ning rohelisi valikuid.

Viimase aja keskmes on materjalid, millele reklaam trükitakse: kasutatakse PVC-vaba võrku ning erinevaid kangaid. Ökoloogiliselt puhtamad tooted sobivad nii avalikku kui siseruumi, täites ka kõige nõudlikuma kliendi soovid. Comdecori sõnumiks on korduvkasutus, pakkudes PVC-plaatidele asenduseks graafikakangaid, mida ei pea pärast üritust ära viskama, vaid saab asendada uute kangastega, millega järgnevatel sündmustel särada. Ökoloogilisema materjaliga kuulub kokku ka ökom veebaasil trükivärv, mis kannab Öko-Tex standardi märki. Lisaks on korraldatud alumiiniumist reklaamstendide vastuvõtmine ja lammutamine: kõik, mida saab, saadetakse ümbertöötlusesse, mida ei saa, utiliseeritakse korrektselt omal kulul.

SWEDBANK

Keskkondlik jäkusuutlikkus on Swedbanki suure tähelepanu all olnud juba aastaid ning põhifookusesse liikunud just hiljuti - põhjus on lihtne, kliimakriisi mõju ühiskonnale ei saa enam eirata ega vältida. Tuleb hoolitseda selle eest, et ka järgnevatel põlvedel oleks siin planeedil hea elada.

Swedbank on Rohetiiger projekti üks asutajaliigetest, mille visiooniks on muuta Eesti esimeseks kliimaneutraalseks riigiks. Pank investeerib rohelisemasse tulevikku nii kontoritegevuselt kui ka läbi äritegevuse. Toetatakse riigi ja EL-i plaani jõuda kliimaneutraalsuseni aastaks 2050, sealsamas on võetud investeeringud ära fossiilkütuse tootmise toetamiselt. Ka kontoritegevuses on tehtud hüppeline areng, mille tulemusel on viimase kolme aastaga vähendatud oma CO2 emissioone 60% võrra, samal ajal kompenseerides emissioonid 100% ulatuses läbi ettevõtte, mis tegeleb metsa istutamisega.

Panga suurim panus rohepöördeks on vajalike toimingute rahastamine, et saaksid sündida tooted ja teenused ning keskkond, kus saab muutuse ellu viia. Swedbank teeb olulisi otsuseid juba praegu, näidates teed ka kõrvalseisjatele.

KINGIVABRIK

Kui kinkida, siis keskkonnasõbralikult! Meie koostööpartner Kingivabrik seisab selle eest, et festivali meened ning merch oleksid keskkonnasõbralikud, garanteerides, et toodete kaasaegne stiil ning mõtteviis käib kaasas viimaste trendide ning suundadega! Kingivabriku deviis on kasutada maksimaalselt ning korduvalt, mille tõttu nendelt saabuvad pakid ei ole alati ideaalses kujus ja vormis, milles on siiski peidus sügav sõnum: olla tark tarbija!

Selle aasta Pöffi pusad ja t-särgid on valmistatud orgaanilisest või ümbertöödeldud materjalidest, Impact sarja iga toote müügile lisab bränd 2% tootetulust, mis annetatakse veebisaidile Water.org, millesse ka PÖFF sel aastal panustab, valides joogipudeli just sellest sarjast. Väiksem ökoloogiline jalajälg ei tähenda allahindlust ajatus disainis ning vastupidavuses, vaid märgilist tähendust meie tulevikule!