PÖFFi põhivõistlusel saavad kokku nimekad autorid

Pimedate Ööde filmifestival kuulutas välja kaheksa esimest põhivõistluse linateost, mille seast leiab ka suurte rahvusvaheliste festivalide laureaatide värskeid töid.

Tuntuim, kes 10 000 euro suurusele grand prix´le hakkab kandideerima, on Hongkongis sündinud USA režissöör Wayne Wang, Berliini Hõbekaru („Suits”) ja San Sebastiani Kuldse Merekarbi („Tuhat aastat häid palveid”) võitja. Tema uus film „Tagasi kodus” on liigutav draama pojast, kes saabub pärast pikka äraolekut aastavahetuseks vanematekoju, et valmistada surevale emale viimane õhtusöök.

Vene režissööril Konstantin Lopušanskil on varasemast ette näidata Varna, Madridi ja Mannheimi festivali peaauhind. Apokalüptilise pasunapuhujana tuntud 72-aastase lavastaja („Surnud mehe kirjad”, „Muuseumikülastaja”, „Roll”) uus film „Läbi musta klaasi” on äraspidine Tuhkatriinu-lugu tänapäeva Venemaast, kus põrkuvad kaks äärmuslikult erinevat maailmavaadet. 

Türgi režissöör Can Evrenol, kelle sürrealistlik õudusfilm „Baskin” lõikas loorbereid tuntuimatel fantaasiafilmide festivalidel, linastab PÖFFil oma uut tööd „Ilma suuta tüdruk”, mida autor ise nimetab süngeks postapokalüptiliseks kogupereseikluseks.

Iraani režissööri Narges Abyari eelmine film „Hingus” võitis 2016. aastal Tallinnas grand prix´ ja Iraan esitas selle Oscarile. Nüüd on iraanlanna tagasi uue filmiga „Täiskuu aegu” – naine abiellub mehega, kes satub islamismi mõju alla, muutes nende kooselu õudusunenäoks. Tänavusel Fajri filmifestivalil sai „Täiskuu aegu” kuus auhinda, sh parima filmi oma. 

Nimekas Taani näitleja Ulrich Thomsen, „Perekonnapeo” ja „Kommuuni” staar, aga ka Bondi-filmi „Liiga kitsas maailm” osatäitja, toob PÖFFile oma teise režissööritöö, satiirilise komöödia ja antivesterni „Gutterbee – rentslimesilased” (Taani), milles kaks hädavarasest kauboid avavad Gutterbee nimelises Ameerika linnakeses saksapäraseid vorstikesi pakkuva restorani.

Iiri filmikunsti esindab Tom Sullivani „Koletis” – lugu inimloomuse pahupoolest Iiri suure näljahäda aastatel. Kurdi päritolu Saksa lavastaja Hüseyin Tabaki filmis „Mustlaskuninganna” elab Saksamaal elav mustlasest üksikema oma sotsiaalset tõrjutust ja frustratsiooni välja poksiringis. Hongkongi režissööri Liu Shu filmis „Kadunud lootose õis” otsib autoõnnetuses ema kaotanud tütarlaps avarii põhjustajat, üritades taastada õiglust ja leida hingerahu.

Kokku on kaheksa väljakuulutatud filmi seas kaks maailma-, kolm rahvusvahelist ja kolm Euroopa esilinastust.

Kogu põhivõistlusprogrammi avalikustab PÖFF 24. oktoobril. 

FILMIDEST LÄHEMALT

„Läbi musta klaasi” (Venemaa) 
Сквозь черное стекло 
Režissöör Konstantin Lopušanski

Tundmatu heategija lubab kinni maksta hirmkalli operatsiooni, mis annaks pimedale orvule tagasi nägemise. On ainult üks tingimus: tütarlaps peab temaga paari minema. Kõlab peaaegu nagu bulvarikirjandus, aga mitte apokalüptilise pasunapuhujana tuntud Konstantin Lopušanski puhul. Vaimsuse allakäik, eetilis-religioossete põhimõtete taandumine küünilisuse ja vulgaarsuse, hingetu materialismi ees omandab selles äraspidises Tuhkatriinu loos tänapäeva Venemaast apokalüptilise ulatuse. Maksim Suhhanovi kuratlikult geniaalne osatäitmine.

„Tagasi kodus” (USA-Lõuna-Korea) 
Coming Home Again 
Režissöör Wayne Wang

Kadunud poeg naaseb pärast pikka äraolekut aastavahetuseks lapsepõlvekoju, et valmistada surevale emale viimast korda õhtusöök. Armastus ja hoolivus lepitavad teda süümepiinade ja ajaga, mida enam kunagi tagasi ei saa. Sügavalt liigutav draama ema ja poja sidemest.

„Gutterbee – rentslimesilased” (Taani) 
Gutterbee 
Režissöör Ulrich Thomsen

Tere tulemast Gutterbeesse! Kaks hädavaresest kauboid avavad Ameerika linnakeses saksapäraseid vorstikesi pakkuva restorani. Kohalike seas tekitab see kadedust. Nimekas näitleja Ulrich Thomsen pilab oma satiirilises komöödias Ameerika unistust. Nalja heidetakse nii globaalse soojenemise, rassismi, põllumajanduse, identiteedikriisi, homofoobia kui ka liigtarbimise üle, seda kõike saksa tantsude rütmis ja kantrimuusika helide saatel.

„Koletis”(Iirimaa) 
Arracht 
Režissöör Tom Sullivan

Aasta on 1845. Iiri suure näljahäda algus. Connemara kalurit süüdistatakse ebaõiglaselt tapmises. Ta on sunnitud põgenema, võitlema nälja ja meeleheite, aga ka laastava süütundega elude pärast, mida tal päästa ei õnnestunud. Sügav ja karge mõtisklus inimloomuse pahupoolest. Iirimaa kütkestav loodus ja kriipiv õhustik, mis jääb kauaks kummitama.

„Mustlaskuninganna” (Saksamaa-Austria) 
Gipsy Queen 
Režissöör Hüseyin Tabak

Ennast Saksamaal sisse seadnud mustlasest üksikema Ali avastab, et ainus võimalus oma lapsi toita ja diskrimineerimisest pääseda on poks, millega ta isa juhendamisel kunagi ammu tegeles. Ringist saab koht, kus ta elab välja oma sotsiaalse frustratsiooni.

„Ilma suuta tüdruk” (Türgi) 
Peri: Ağzı Olmayan Kız 
Režissöör Can Evrenol

Kujutlegem „Mad Maxi” stiilis ulmeseiklust, millesse sattunud mässulistel puuetega noortel pole midagi kaotada, ja nüüd viige ohtlik klaperjaht metsadesse, kus on sama võimas kiiritus nagu Tšornobõlis. Just sellist kaasahaaravat ellujäämisfantaasiat pakub hetkel ilmselt kõige andekam Türgi režissöör Can Evrenol, kes ise nimetab oma filmi süngeks postapokalüptiliseks kogupereseikluseks.

„Täiskuu aegu”(Iraan) 
Shabi Ke Maah Kamel Shod 
Režissöör Narges Abyar

Naine naitub mehega, kes satub islamismi mõju alla, muutes nende abielu põrguks. Lugu meeleheitel naistest meeste juhitud maailmas, kus väärastunud vormis ideoloogia lämmatab mistahes inimlikkuse. Põhineb tõestisündinud lool. Mõni aasta tagasi filmi „Hingus” eest PÖFFil grand prix´ võitnud Narges Abyari kauaoodatud uus film.

„Kadunud lootose õis”(Hongkong-Holland) 
Weijian Lianhua 
Režissöör Liu Shu
Wu Yu ema jääb auto alla ja saab surma, juht põgeneb. Noor naine asub kurjategijat otsima, et taastada õiglus ja leida hingerahu. Ta avastab budismi, kuid satub üha sügavamale sogassse vette, kus valitsevad varjatud manipulatsioonid ja korruptsioon. 

JÄLGI MEID

KONTAKT

ESITLEJAD

AMETLIKUD PARTNERID

TÄNAME

© 2019 MTÜ Pimedate Ööde filmifestival