Viimane tahe
Kadunud urn muudab nõukaaegse unistuse Pariisist detektiivjutuks, kus ka surm ei suuda luuletaja vallatusi vaigistada.
Urn on kadunud. Selle sees oli läti krimikirjaniku ja luuletaja Anatols Imermanise tuhk. Mehe viimane soov oli, et tema tuhk puistataks Pariisis laiali. Nõukogude Läti raudse eesriide taga elades oli Pariis tema jaoks võimatu unistus – ühtaegu sürrealistlik ja ahvatlevalt reaalne. Tol ajal teadis iga Nõukogude Liidu kodanik kibedat nalja: „Ma tahan jälle Pariisi minna.“ Seda soovi võis lõputult korrata, kuid reis ise oli keelatud.
Kakskümmend neli aastat pärast Imermanise surma võtab tema kolleeg luuletaja Aleksandrs Zapols kadunud urni juhtumi uurimise enda peale. Otsekui Imermanise kriminaalromaanis, viib otsing Riia unustatud nurkadest Pariisi tänavatele. Kuid linn ei vasta enam luuletaja unistusele ja jäljed jahtuvad. Kohaliku luuletaja abiga avastab Zapols nii linna kui ka Imermanise pärandi varjatud kihid – kunsti, sõpruse, vabaduseigatsuse ja rahutu üleannetu vaimu. Ja just siis, kui mõistatus näib lahendatud, on just Imermanis see, kes teeb veel ühe üllatuse, meenutades PÖFFi publikule, et lugu ei ole lõppenud enne viimast paljastust.
Marianna Kaat

Jānis Ābele (1990) on Läti režissöör, produtsent ja stsenarist. Tal on bakalaureusekraad filosoofias ja magistrikraad audiovisuaalse režii erialal. Tema lõputöö oli film „Six feet above“ (2015), mis võitis grand prix’ 33. rahvusvahelisel lühifilmifestivalil Tous Courts Prantsusmaal. Tema debüütmängufilm „7 Billion Years before the End of the World“ valmis 2018. aastal. Aasta hiljem valmis tema teine täispikk mängufilm „Jelgava '94“, mis pälvis kinodes sooja vastuvõtu ja võitis neli kodumaist filmiauhinda, sealhulgas parima režii eest.
Filmograafia:
7 Miljardi Gadu Pirms Pasaules Gala (7 Billion Years Before the End of the World, 2018), Jelgava 94 (PÖFF 2019), Testaments (The Last Will, 2025, doc)


