Rahvusvaheline esilinastus
Õrnus
Ana jagab oma elu Instagramis ja teistes sotsiaalvõrgustikes, postitades pilte, videoid ja lühianimatsioone koos vaimukate ja teravmeelsete tekstidega. Tegelikult on ta aga kummalises faasis. Lisaks maadlemisele vanusega kaasnevate perekondlike konfliktide ja indentiteediteemadega kogeb ta ka midagi täiesti uut: nimelt tunneb ta oma hea sõbra Corralese vastu midagi, millest ta ise täpselt aru ei saa.
Santi Amodeo on loonud ilmselt oma kõige vabama filmi. Puhas loovuse meistriklass, kuhu ta on kaasanud parimad partnerid, rühma noori naisnäitlejaid (suurepärane valik, arvestades enam kui 200 kandidaadi casting’ut). Andest ja värskusest pakatavad teismelised toovad vaataja ette oma spontaanse elu Sevillas, nagu nad seda netis välja näitavad ning kus piirid reaalsuse, soovmõtlemise ja fantaasiate vahel kipuvad sageli hägustuma.
Super 16 mm filmilindile võetud ja mitmekihilise „Õrnuse“ eri formaatide vahel tantsisklemine hoiab voolavust läbi eri ekraanide. Eraldi äramärkimist väärib operaatori (ja Amodeo pikaajalise koostööpartneri) Alex Catalani töö, kes on suutnud vormida peategelase igapäevaelu haaravaks vinjettide kogumiks.
Pisut kibedat reaalsust ja veidi musta huumorit, teravad dialoogid ja toored olukorrad muudavad filmi ülimalt realistlikuks, aga samas ka popiks ja kunstipäraseks, andes sellele uneleva õhustiku. Tõeline vabaduse käeharjutus andekalt režissöörilt, kes lummab meid lahedate kogemustega (kawaii!) ning viib pöörasele reisile koos kamba sõpradega, kellega koos tahaks lõputult aega veeta…
Javier Garcia Puerto
Filmi Shortlisti lisamiseks logi palun sisse
Santi Amodeo (snd 1969) õppis stsenograafiat Sevilla teatriinstituudis (Instituto del Teatro de Sevilla). Ta on režissöör ja stsenarist, lisaks kitarrist ja helilooja, kellelt on ilmunud mitu sooloplaati ja soundtrack'i. Tema tuntuim film on debüüt „The Pilgrim Factory“ (2000), mille ta tegi koos Alberto Rodrígueziga ja mis pälvis žürii äramärkimise San Sebastiani filmifestivalil. Ka tema järgmised filmid on saanud rida nii kohaliku filmiakadeemia kui ka rahvusvaheliste festivalide preemiaid. Tema 2013. aasta film „Who Killed Bambi?“ (2013) on aga seniajani üks kümnest kõige suurema kassatuluga filme Hispaanias.
El factor Pilgrim (The Pilgrim Factor, 2000, co-dir), Astronautas (Astronauts, 2003), Cabeza de perro (Doghead, 2006), ¿Quién mató a Bambi? (Who Killed Bambi, 2013), Yo, mi mujer y mi mujer muerta (2019), Las Gentiles (2021)
Grand prix parimale filmile, stipendium 20 000 eurot Tallinna linnalt, Auhind parimale režissöörile, stipendium 5000€ Alexelalt