Näost näkku
Tuntud telenägu Lina ilmub Pedro ukse ette, et arutada õelat sõnumit, mille Pedro tema kohta internetti postitas.
Vastasseisuna alanud olukorrast saab peagi kohmetu elukorraldus, kus kumbki muutub teineteise jaoks ebamugavaks peegliks. Olles sunnitud silmitsi seisma oma puuduste ja ebakindlusega, hakkavad Pedro ja Lina mõistma, et nad võivad olla üksteisega seotud rohkem, kui nad oleksid osanud ette kujutada.
„See lugu algab mõne hooletult välja öeldud sõnaga, mis on öeldud mugavalt kauguselt ekraani tagant. Aga seekord loeb keegi neid sõnu ja otsustab vastata. Filmis „Näost näkku“ kohtuvad kaks maailma, mis poleks kunagi pidanud ristuma, ent teevad seda ometi. Selle filmiga tahtsin uurida, mis juhtub, kui filtrid kaovad, kui meie vahel ei ole enam klaviatuure ega ekraane. Ainult kaks inimest, kes seisavad samas ruumis vastamisi.” – Javier Marco, filmirežissöör

Javier Marco (1981) on Hispaania filmirežissöör ja stsenarist. Telekommunikatsiooniinseneri haridusega on ta omandanud ka magistrikraadi filmirežii erialal ning lõpetanud hiljuti lavastamiskursuse New Yorgi Filmiakadeemias. Tema filme on tunnustatud arvukate auhindadega ning neid on valitud mitmete mainekate rahvusvaheliste festivalide ametlikesse programmidesse, sealhulgas San Sebastiáni, Clermont-Ferrandi, Palm Springsi, Clevelandi, FICG Guadalajara ja Leedsi festivalidele. Tema täispikk debüütfilm „Josefina“ valiti 2021. aastal San Sebastiáni filmifestivalile ning pälvis kolm Goya auhinna nominatsiooni. Aastal 2024 valmis tema teine täispikk film, mis põhineb tema lühifilmil „A la cara“ (2020), mille eest ta võitis 2021. aasta Goya auhinna parima lühimängufilmi kategoorias. Tema teiste märkimisväärsete lühifilmide hulka kuuluvad „Uno“ (2018), mis pälvis auhindu Chicago, Brüsseli ja Rio de Janeiro filmifestivalidel, ning „Insalvable“ (2025).
Filmograafia:
Josefina (2021), A la cara (Nothing Personal, 2025)





