Balti esilinastus
Must samet
Eneseabi filmikokteil: üks osa Riia palsamit, kolm osa šampanjat ja sortsukene musta huumorit.
Filmida või mitte filmida? Mis on filmi vääriline? Kuidas saada heaks režissööriks? Need küsimused vaevavad wannabe-režissööri Martat, kes püüab tabada kummalisi pilte, maailmu, tegelasi ja emotsioone, mis teda painavad.
Marta, kes on tugevalt mõjutatud Lars von Trierist ja tema filmist „Epideemia“ tunneb, et ta elu on puha pask. Ta kujutab ette, et on kõigist parim, ja on veendunud, et ta väärib riiklikku auhinda, mis on varastatud tõeliselt režissöörilt Lienelt, kes astub muuhulgas vastiku verise poksijana ekraanile ka filmis „Lootos“. Marta teeskleb, manipuleerib ja hellitab fantaasiaid, kui ta sooritab erinevate filmimeediumite abil ohvrita kuriteo. Me võime ainult spekuleerida, kui suur osa teravast sarkasmist peegeldab Liene tegelikku elu.
Vaimukas, lõbus ja seksuaalne satiir uurib filmitegemise kulisside taga peituvaid luulusid ja hingepiinu, mis viivad ulakate, piinlike ja poeetiliselt orgastiliste illusioonideni. Sürreaalsel teekonnal on nii Black Velvetit kui ka jutukas kass.
Edvinas Pukšta
Liene Linde (1986) on Läti filmilavastaja, stsenarist, monteerija ning õppejõud. Tal on bakalaureuse- ja magistrikraad filmilavastamise erialal (Läti Kultuuriakadeemia). Linde lühifilmid „Fake Me A Happy New Year” (2012) ja „Seven Awkward Sex Scenes” (2016) pälvisid rahvusvahelise heakskiidu ning võitsid Läti rahvusliku filmiauhinna Suure Kristapsi. Linde dokumentaaldebüüt „Mothers and Others” (2020, kaaslavastatud Armands Začsiga) võitis Suure Kristapsi preemia parima dokumentaalfilmi lavastaja kategoorias. Linde on ka esseist ja filmikriitik ning õpetab Läti Kultuuriakadeemia Rahvuslikus Filmikoolis filmilavastamist ja filmianalüüsi.
Klātbūtne (Mothers and Others, 2020, co-dir), Melnais samts (Black Velvet, 2024)
Balti Filmi võistlusprogrammi stipendium 5000€ Piletilevilt