Maailma esilinastus
Maja ilma aadressita
Psühholoogiline düstoopia, mis vaagib almodóvarliku elegantsusega eksistentsiaalseid dilemmasid.
Mida tähendab elu ühiskonnas, kus kuritegu karistatakse sinu olemasolu täieliku kustutamisega? Režissöör Hatice Aşkın laotab vaatajate ette visuaalselt rabava pähkli, kus üheksa kuritöö eest peab maksma karmi hinda – lisaks allesjäänud elule tuleb loovutada ka eelnev, mis lähedaste südameisse mälestusteks on elatud.
Alperil on täitumas unistus saada prokuröriks. Andeka riigiprokuratuuri töötajana on ta tähelepanuväärselt panustanud õiguskorra süstemaatilisse rakendamisse, mille alusel kaotatakse ühiskonnast inimesed, kes on olnud ahned, laisad, kadedad, häbematud ja pillavad või ihalenud, kadestanud, vihanud ja kedagi reetnud.
Alperi moraalikompassi lööb aga pahupidi käima päev, mil pealtnäha märkamatu eksimuse tõttu võetakse ühes tema emaga ära hoomamatu tükk Alperi sisemaailmast. Reeglipärasest selgusest saab äraarvamatu labürint, mille läbimine pakub psühholoogilise närvikõdi kõrval sügavamat mõtteainest mäletamise ja mälestuste väärtusest.
Elise Jagomägi
Hatice Aşkın (1991) on Izmiris sündinud Türgi režissöör ja stsenarist. Ta on lõpetanud Ege ülikooli türgi keele ja kirjanduse osakonna ning Dokuz Eylüli ülikooli kaunite kunstide teaduskonna filmikujunduse erialal. Aşkın on osalenud paljude rahvusvaheliselt tuntud režissööride ja produtsentide, sealhulgas Kim Ki-duki, Györgi Palfi ja Rüdiger Suchslandi meistriklassides. 2020. aastal asutas ja juhtis Hatice Aşkın Rahvusvahelise Sõltumatu Kino ja Kunsti Liitu. Ta on ka Türgis korraldatava düstoopiafilmide festivali peakorraldaja. Enne täispikka debüütfilmi „Maja ilma aadressita“ on ta teinud viis lühifilmi.
Adresi Olmayan Ev (The House With No Address, 2024)
Auhind parimale filmile, stipendiumi 5000€ annab välja