Kõik, mis näib valgusena
Kolme India naise elud ristuvad lummavas draamas, milles on keskne roll Mumbai linnal.
Pärast auhinnatud dokumentaali ja fiktsiooni sulandavat ja poliitiliselt laetud hübriidfilmi „A Night of Knowing Nothing“ (2021), jäädvustab režissöör ja stsenarist Payal Kapadia oma Cannes'i grand prix võitnud draamas Mumbai töölisklassi elu erinevaid varjundeid. Tegu on ka esimese India mängufilmiga, mis on 30 aasta jooksul festivali võistlusprogrammis linastunud. Prabha, Anu ja Parvaty töötavad meditsiiniõdedena Mumbai haiglas ning seisavad iga päev silmitsi linnaelu võimaluste ja raskustega. Kõik kolm naist on elus jõudnud teatud pöördepunkti. Kapadia tasakaalustab südamlikus debüütmängufilmis kaasahaaravat verité-stiili poeetilise käsitluse ning sürrealismi hõnguga, luues sügava ja humanistliku mõtiskluse linnamigratsiooni ja ümberasumise teemal.
Payal Kapadia (1986) on India filmitegija ja kunstnik. Ta sündis Mumbais maali- ja videokunstniku perekonda ning õppis India Filmi ja Televisiooniinstituudis. Tema lühifilm „Afternoon Clouds” (2017) oli ainus India film, mis valiti tol aastal Cannes’i filmifestivalile. Esimene täispikk dokumentaalfilm „A Night of Knowing Nothing” (2021) esilinastus Cannes’i filmifestivalil Directors’ Fortnighti valikus ja võitis parima dokumentaalfilmi preemia. Filmi näidati ka Toronto ja Busani rahvusvahelistel filmifestivalidel.
A Night of Knowing Nothing (2021, doc), All We Imagine as Light (2024)