Kaks prokuröri
Sergei Loznitsa seni tugevaim mängufilm on absurdne draama, mis leiab aset Stalini suure terrori haripunktis.
Nõukogude Liit, 1937. Tuhanded vangide kirjad – kirjutatud lootuses, et keegi kuuleb nende appikarjet – põletatakse rutiinselt vangikongides. Kuid üks kiri jõuab imekombel sihile. See maandub vastselt ametisse nimetatud kohaliku prokuröri Aleksandr Kornevi lauale.
Noor ja põhimõttekindel bolševik Kornev pühendab end tõe väljaselgitamisele. Ta avastab, et kirja autor on NKVD salapolitsei korrumpeerunud agentide ohver. Otsustanud õigluse jalule seada, alustab Kornev teekonda, mis viib ta Moskvasse, otse peaprokuröri kabinetti.
Stalinistlike puhastuste haripunktis kujuneb sellest noore mehe langemine totalitaarse süsteemi labürinti – süsteemi, mis ei tunnista iseenda olemust.
Sergei Loznitsa („Invasioon“, PÖFF 2024) värskeim mängufilm esilinastus tänavuse Cannes’i filmifestivali põhivõistlusprogrammis.

Sergey Loznitsa (1964) on lõpetanud Kiievi Polütehnilise Instituudi inseneri ja matemaatikuna ning töötanud aastaid kõrgtehnoloogia valdkonnas. 1997. aastal lõpetas Loznitsa Moskva Filmikooli (VGIK), kust läks Peterburi edasi õppima dokumentaalfilmide tegemist. Tema režissööridebüüt „Minu õnn“ võitis 2010. aastal PÖFFi EurAsia võistlusprogrammi grand prix’. Loznitsa teine mängufilm „Udus“, mis pälvis 2012. aastal Cannes’is FIPRESCI auhinna, linastus PÖFFil Screen Internationali kriitikute valiku programmis. PÖFFil on linastunud ka tema hilisemad dokumentaalfilmid „Maidan“, „Austerlitz“, „Sündmus“, „Protsess“ ja „Sissetung“.
Filmograafia:
(valik/selected): Schastye moe (Minu õnn, PÖFF 2010), V tumane (Udus, PÖFF 2012), Maidan (PÖFF 2014, doc), Sobytie (Sündmus, PÖFF 2015, doc), Austerlitz (PÖFF 2016, doc), Krotkaya (Vagurake, PÖFF 2017), The Trial (Protsess, PÖFF 2018, doc), Donbass (PÖFF 2018), Mr. Landsbergis (PÖFF 2021, doc), The Kiev Trial (2022, doc), Sissetung (The Invasion, 2024, doc), Zwei Staatsanwälte (Two Prosecutors, 2025)



