Hotell
Õudusfilm ilma õudusfilmi stampideta – jätkuvalt värske ja hea.
Irene leiab tööd mägedes asuvas hotellis. Peagi selgub, et naine, keda ta asendama hakkab, kadus ilma jälgi jätmata. Kui ta juhtunu kohta küsimusi esitab, suhtutakse neisse ükskõikselt või suisa vaenulikult. Tema asjad hakkavad kaduma, öösiti kostub mingeid kummalisi hääli ja ümbritsev mets, mille kohta räägitakse, et see olevat nõiutud, kohiseb salapäraselt. Üha enam tundub talle, nagu eksleks ta mingis kummalises labürindis, kus tema identiteet ja reaalsustaju hakkavad kaduma.
„Hotell“ on psühholoogiline õudusfilm, mis ei vaja hirmu külvamiseks reaalseid ega üleloomulikke olendeid, võpakatest rääkimata. Pingeline, ebaturvaline atmosfäär luuakse aeglase tempo, vaikuse ja minimalistliku pildikeele kaudu.
Kinnitust saab vana tõde: kõige rohkem tuleb karta seda, mida sa ei näe – teadmatust.
„Hotell“ esilinastus Cannes’i filmifestivalil „Un Certain Regard“ sektsioonis.

Jessica Hausner (1972) õppis režissööriks Viini filmiakadeemias, kus ta tegi oma esimesed auhinnatud lühifilmid „Flora“ (1996) ja „Inter-View“ (1999). Seejärel lavastas ta kaks täispikka filmi, „Armas Rita” (2001) ja „Hotell“ (2004), mis esilinastusid Cannes’i filmifestivali programmis „Un Certain Regard“. 2009. aastal valiti film „Lourdes“ Veneetsia filmifestivalile, kus see pälvis FIPRESCI auhinna. Peaosa kehastanud Sylvie Testud pälvis rolli eest parima naisnäitleja Euroopa filmiauhinna. 2014. aastal naasis ta Cannes’i filmiga „Sõge armastus“. Ka tema viies täispikk ja esimene ingliskeelne film „Väike Joe“ võistles 2019. aastal Cannes’is ja Emily Beecham pälvis oma rolli eest parima naisnäitleja auhinna. Hausneri 2023. aasta film „Nulliklubi“, mille peaosas on Mia Wasikowska, võistles 76. Cannes’i filmifestivalil Kuldse Palmioksa auhinna eest.
Filmograafia:
Inter-View (1999), Lovely Rita (Armas Rita, PÖFF 2001), Hotel (2004), Lourdes (PÖFF 2009), Amour fou (2014), Little Joe (Väike Joe, 2019), Club Zero (Nulliklubi, 2023)
Filmi esitleb




