Detektiiv Pooja
Tõsielusündmustel põhinev krimidraama keset Nepaali proteste ning diskrimineerimist igal tasandil.
Nepaali režissööri Deepak Rauniyari („Highway“, „White Sun“) kolmas mängufilm on kompleksne krimidraama, mille tegevus leiab aset keset Nepaali 2015. aasta etniliste vähemuste rahutusi ja keerulist poliitilist õhustikku. Lõuna-Nepaali külas lähevad kaduma kaks noort poissi ja lugu saadetakse lahendama Katmandust pärit inspektor Pooja Thapa (Asha Magrati). Ta leiab eest poliitilised rahutused ja vägivaldsed protestid, mis sunnivad teda abi otsima kohalikult madeesi politseinikult Mamatalt (Nikita Chandak). Juhtumi lahendamiseks peavad naised olema üle süstemaatilisest diskrimineerimisest ja igapäevasest misogüüniast. Samal ajal toimub võidujooks ajaga. Tõsielusündmustest inspireeritud film linastus Veneetsia festivali Orizzonti programmis ning ka Hamburgi ja Busani festivalidel.
Deepak Rauniyar (1978) on auhinnatud režissöör, stsenarist ja produtsent. Ta on üks vähestest rahvusvaheliselt tuntud Nepali filmitegijatest ning keskendub oma töödes tihtipeale ühiskondlikule ebaõiglusele, eelkätt rassilisele ja soolisele diskrimineerimisele. Ta esimene täispikk mängufilm „Highway” (2012) esilinastus Berlinalel ning hiljem näidati seda ka Locarnos. Tema teine mängufilm „White Sun” (2016) esilinastus Veneetsias Horisontide programmis ning pälvis võrratu vastuvõtu. Filmi näidati kokku üle sajal filmifestivalil, muu hulgas Torontos, Locarnos, Rotterdamis, Sydneys, Taipeis. Film võitis Veneetsias Interfilmi auhinna ja parima filmi preemia Singapuri ja Palm Springi filmifestivalidel. Nepal esitas „White Suni“ parima mitteingliskeelse filmi Oscari nominendiks.
Highway (2012), Seto Surya (White Sun, 2016), Pooja, Sir (2024)