Maailma esilinastus
Alice kadunud jänese otsingul
Mis juhtub siis, kui pärast Imedemaad avastab Alice end hoopis Brexiti-järgses Ühendkuningriigis? Filosoofiatudeng Alice’i maailm pöördub pea peale ühel maskipeole järgnenud hommikul, mil eelneval ööl leitud hingesugulane Jänes on pärast meeletut õhtut 21. sajandi müstikale omaselt õhku kadunud ilma ainsatki jälge jätmata.
Tagatipuks ilmneb, et kogu vallatusi täis ööd on kommenteerinud lihast ja luust Slavoj Žižek isiklikult, ja mitte ainult. Sloveenia filosoofide kahurväena võtavad Alice’i kolm mina ette ka Alenka Zupancic ja Mladen Dolar.
Seejuures on „Alice kadunud jänese otsingul” kõike muud kui kaamelt filosoofiline mõttepala. Kõige täpsema aimduse saamiseks tuleks kujutada end otsast ääreni saginat täis kohvikusse vaidlemas pärast kaheksandat järjestikust espressot laua taga David Lynchi, Woody Alleni ja Jean-Luc Godard’iga. Tõepoolest, suured nimed ühe debütandi iseloomustamiseks, kuid režissöör Adam Doneni puhul vähemast ei piisa.
Olles teinud ajalugu maailma esimese holograafilise lavastusega, heliloojana ja muusikuna, on Donen võtnud nüüd kursi mängufilmide suunas ning maandunud oma maailma esilinastusega otse PÖFFi võistlusprogrammi. Seda Doneni starti tasub oma silmaga näha, sest teda on ees ootamas tõeliselt kõrge lend suurte tähtede poole.
Elise Eimre
Filmi Shortlisti lisamiseks logi palun sisse
Adam Donen (sündinud Kaplinnas) on režissöör, helilooja, kirjanik ja „holograafilise draama“ leiutaja. Tema viimaste tööde hulka kuuluvad „Sümfoonia kadunud generatsioonile“, maailma esimene täielikult holograafiline draama, ja „Nixon in Agony“, maailma esimene binauraalne draama. Ta on kirjutanud ka libretosid, lavastanud traditsioonilisi ja kohapõhiseid teatrietendusi, komponeerinud klassikalisi vorme suurtele orkestritele ja sooloesinejatele ning avaldanud neli albumitäit lauludega. Hetkel jagab ta oma aega Baden-Badeni, Londoni ja Kaplinna vahel.
Auhind parima filmile, stipendium 5000€ R-Kioskilt
R-Kiosk